logo-mini
استودیو طراحی آبیژ

موتور های رندر بازی های دیجیتال در خدمت معماران و طراحان

موتور های رندر بازی های دیجیتال در خدمت معماران و طراحان

نرم افزار های طراحی مدل های سه بعدی و موتور های رندر، امروزه در طراحی و معماری از جایگاه خاصی برخوردار هستند و شناخت کافی در خصوص این نرم افزار ها، بدون شک جز ملزومات کار هر طراح یا معمار محسوب می شود. البته نباید فراموش کنیم که قبل از هر چیز، تسلط و آگاهی کافی از روش های کلاسیک (اسکیس و راندو)، مهم ترین و اساسی ترین توانایی و دانش هر طراح و معمار است.

اگر با نرم افزار ها و موتور های رندر مختلف آشنایی داشته باشید، قطعاً می دانید که خلق یک طرح سه بعدی و رندر کردن آن در حد مطلوب، چقدر می تواند کاری پیچیده و زمان بری باشد. شما ساعت ها وقت صرف می نمایید تا یک نما از طرح سه بعدی خود را خلق کنید و آن را رندر نمایید. قطعاً اگر برای یک طرح نیاز به نما ها و زوایای مختلف داشته باشید، باید این فرآیند زمان بر را بار ها تکرار کنید. حال تصور کنید که با یک بار خلق یک طرح سه بعدی و اختصاص متریال ها و نور های مختلف در آن بتوانید هر زمان که نیاز دارید از هر زاویه ای به طرح خود نگاه کنید و به عنوان مثال در فضای سه بعدی سازه خود حرکت کنید. قطعاً این اتفاق می تواند شیوه فوق العاده ای برای شما جهت رونمایی و معرفی طرح هایتان باشد.

این اتفاق فقط یک رویا نیست! بلکه با موتور های ساخت بازی، قابل دستیابی است. چند سالی است که موتور های طراحی و ساخت بازی های دیجیتال با ظاهری کاربر دوست، در پلتفرم های گوناگون در اختیار علاقه مندان این صنعت قرار گرفته اند. اما این موتور ها می توانند کمک بزرگی برای طراحان و معماران نیز محسوب شوند. طراحان و معماران با کمی افزایش دانش و اطلاعات خود در این زمینه می توانند مدل های خود را در فضای یک بازی طراحی کنند و سپس به صورت زنده از رندر آن لذت ببرند (Real time Visualisation یا Interactive Visualisation).

موتور های مختلفی برای این کار وجود دارند اما دو موتور Unity و Unreal Engine بیش از سایر موتور های بازی مورد توجه قرار گرفته اند. در حال حاضر ورژن ۵ از موتور Unity و ورژن ۴ از موتور Unreal Engine در دسترس است و شما با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید اطلاعات زیادی در خصوص این دو موتور بازی کسب نمایید.

وبسایت Unreal Engine:

https://www.unrealengine.com

وبسایت Unity:

https://unity3d.com

Abeej Design

Abeej, the echo of spirit in the body of the environment


Comments are closed.